Retourbeleid

Retourneren
Niet tevreden? Wij helpen u verder! 
Indien u een van onze artikelen online besteld, kan het uiteraard voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. 

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren en om uw product retour te sturen. De eerste dag gaat in op het moment dat je bestelling bij je is geleverd. Wij adviseren de verzenddoos én de originele verpakking voorzichtig open te maken, omdat je deze weer moet gebruiken voor het retourneren.  U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten verschillen per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via onze contactformulier op onze website: contact Só Jóley of via info@so-joley.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Retourproces

  1. Maak foto's van het product dat u wilt retourneren, beschrijf het probleem en stuur het naar info@so-joley.nl.
    Gebruik " Retourverzoek: bestelnummer + artikelnaam van het product " als onderwerp van uw e-mail.
  2. Onze klantenservice reageert binnen 24 uur.
  3. Zodra uw retouraanvraag is goedgekeurd, vergoeden wij het volledige bedrag rechtstreeks als tegoedbon of via de oorspronkelijke betaalmethode. U zou de terugbetaling binnen 3 kalenderdagen moeten kunnen ontvangen nadat uw retouraanvraag is goedgekeurd. 
  4. Zodra uw retouraanvraag is goedgekeurd, sturen wij u een gedetailleerd retouradres. Gebruik de lokale post om de retourzending te regelen en mail ons het trackingnummer. Nogmaals de verzendkosten zijn hierbij voor u, enkel de kosten van het geretourneerde product krijgt u van ons te goed via een tegoedbon of via de oorspronkelijke betaalmethode.

Houd er rekening mee dat geretourneerde artikelen in ongebruikte staat moeten zijn met de originele verpakking. Wij accepteren geen geretourneerde artikelen die beschadigd en op enigerlei wijze veranderd zijn.

Zorg er voor dat het product stevig is verpakt en in de originele verpakking zit. Schrijf a.u.b. niet op de doos. Om te vervoeren moeten alle onderdelen in de verpakking goed beschermd zijn. Bij het niet correct afleveren kunnen er kosten in rekening gebracht worden. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor eventuele schade aan jouw retourzending.

Wij verzoeken je alleen transparante tape te gebruiken om de verpakking dicht te plakken. Geen tape op het product plakken om eventuele (lak)schade te voorkomen.
 

Voorwaarden

Het retourproduct moet in nieuwstaat worden aangeboden en aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Meld jouw retourzending bij ons aan
  • Stuur een kopie van de pakbon/factuur mee in het pakket
  • Het product is in originele staat en er zijn geen gebruikssporen aanwezig
  • Het product is voorzien van de originele verpakking en stevig verpakt voor transport

Er zijn veel operationele stappen betrokken bij het verwerken van bestellingen die worden geleverd of zijn geretourneerd. Door de verzend- en retourkosten te scheiden kunnen we artikelprijzen aanbieden zonder verborgen kosten en kun je precies zien wat je betaalt voor transport. We hopen dat onze klanten hierdoor bewuster gaan winkelen en geen onnodige aankopen doen, aangezien bewustzijn een gedeelde verantwoordelijkheid is.

Het retourproces van een item bevat veel stappen die niet direct zichtbaar zijn voor jou als klant. Het bestaat uit het verwerken van een geretourneerde zending, het beoordelen van het item, het eventueel schoonmaken of repareren van het item, het item opnieuw verpakken en het item vervolgens weer op (online) voorraad zetten om aan een nieuwe eigenaar verkocht te worden. Aangezien het hele retourproces zich buiten het zicht afspeelt, wordt al gauw vergeten hoeveel handen, milieugevolgen en kosten betrokken zijn bij dit proces. Daarom is het ons doel om 100% van de geretourneerde items weer verkoopbaar te maken.